zdjecie Marcelina Janeba

MARCELINA JANEBA
Z wykształcenia magister Psychologii Stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim wraz z dodatkowo ukończonym Studium Pedagogicznym. Z zamiłowania i pasji – dyplomowana absolwentka Studium Baletowego Opery Krakowskiej, uczestniczka wielu konkursów zespołowych w kraju i zagranicą, gdzie mogła cieszyć się wyróżnieniami i podium. Niejednokrotnie występowała na scenach Opery Krakowskiej w takim repertuarze jak m.in. „Kopciuszek”, „Carmina Burana”, Koncert Sylwestrowy „Zatańcz ze mną”. Współpracę podejmowała także z Filharmonią Krakowską w organizacji cyklicznych koncertów dla dzieci.
Nauczyciel kontraktowy oraz psycholog w szkole podstawowej, gdzie swoją opieką obejmuje uczniów, ich rodziców oraz grono pedagogiczne. Twórczą pracę z dziećmi niejednokrotnie kontynuowała także jako wychowawca kolonijny podczas obozów oraz półkolonii wakacyjnych.
Pedagog tańca klasycznego w Niepublicznej Krakowskiej Szkole Sztuki Tańca „L’Arte de la Danse”, w Szkole Baletowo-Muzycznej „Da Capo”, a także nauczycielka baletu dla dzieci młodszych w różnych placówkach oświatowych. Instruktorka zajęć utaneczniających dla młodzieży i dorosłych w Pracowni Zdrowia „Vitallokum”.
Łącząc pasję artystyczną z psychologicznymi zainteresowaniami współtworzyła jako tancerka oraz opiekunka osób starszych krakowską część autorskiego projektu reżysera Michała Znanieckiego „Głos wykluczonych”, który zaowocował wystawieniem spektaklu na deskach Opery Krakowskiej pt. „Szukając Leara - Verdi”. Projekt ten obejmował spotkania z podopiecznymi w Domach Pomocy Społecznej, ich umuzykalnienie oraz aktywizację ruchową oraz kilkukrotną prezentację ich pracy na scenie przed publicznością.
Doświadczenie psychologiczne zdobywała także dodatkowo jako wolontariuszka w placówce opiekuńczo-wychowawczej dla dzieci i młodzieży, a także jako praktykantka w poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Swoje zainteresowania i wiedzę rozwija poprzez udział w różnych szkoleniach, m.in. w cyklu „Laboratorium Choreoterapii”, które skupiało się na tematyce wzajemnych wpływów psychiki, ciała, ruchu i tańca, bądź w konferencjach pedagogów i psychologów szkolnych, m.in. „Budujemy krakowski model bezpieczeństwa psychicznego w szkole”.
Od 2019 roku współpracuje z Państwową Szkołą Muzyczną II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie, prowadząc zajęcia z Psychologii i Pedagogiki oraz umożliwiając uczniom czynną obserwację różnych metod pracy z dziećmi w zaprzyjaźnionych placówkach oświatowych i artystycznych.

Polecamy